Eindbestemming Rome

26 juni 2022 - Prima Porta, Italië

Eindbestemming bereikt

Zaterdag, 25 juni hebben we onze eindbestemming nabij Rome bereikt. Na 5 weken en 2211km (mooi getal hè?) zijn we aangekomen op een luxueuze camping nabij Rome. We werden opgewacht door onze vrienden Bert en Jet die hier een dag eerder al waren gearriveerd. We hebben nog 2 dagen voordat we maandag terug vliegen naar Nederland. Onze fietsen en een groot deel van onze bagage laten we van hier naar huis vervoeren door Camino Transport, zodat we enkel met handbagage reizen. Nu deze fietsreis tot een eind is gekomen dient zich onwillekeurig een vergelijking aan met onze reis in 2004. In heel veel opzichten zijn de overeenkomsten groot. Het fietsen, het genieten van de mooie natuur en steden onderweg en het samen onderweg zijn verschillen niet zoveel van toen. Toch zijn de verschillen op andere vlakken, en dan met name als het gaat om digitale hulpmiddelen, best groot. Toen moesten we aan het einde van een dagtrip in stad of dorp op zoek naar een plek om te overnachten. Vaak betraden we dan een hotel met de vraag of er een kamer vrij was en wat de prijs was. Nu hebben we de dag tevoren of soms nog op dezelfde dag al een kamer geboekt via een boekingsite, hetgeen een groot gemak is. Ook de communicatie met het thuisfront via whatsapp is heel wat makkelijker dan de dure telefoongesprekken die we toen zo nu en dan hadden. Toen reden we enkel met een routeboekje op onze stuurtas. Nu hebben we daarnaast de hele route als gpx bestand op onze Garmin. Wat een gemak. De staat van de Italiaanse wegen lijkt er ook niet beter op geworden. Zeker voor fietsers is het steeds weer zoeken naar dat stukje goed asfalt. Uiteraard zijn ook wijzelf niet meer hetzelde als toen.De lijven wat minder strak en de spieren wat minder sterk maken dat de daggemiddelden wat lager zijn dan toen. Indertijd moest de reis binnen de beschikbare vakantietijd van 4 weken voltooid worden, nu hebben we pas een week geleden besloten wanneer we naar huis gaan en dat betekent dat we 5 weken onderweg zijn geweest. Wat heerlijk om zo te kunnen reizen. Het was weer een hele mooie reis en nogmaals, we zijn ontzettend dankbaar dat we dit nog kunnen doen.

1. Leonie van Baal:
    26 juni 2022
    Toevallig hadden we het vanmorgen over jullie. Zouden ze al bijna in Rome zijn? En kijk daar kwam de blog. Fantastisch super om weer mee te mogen reizen via de blog. Tot snel!
  2. Hennie en Gerda:
    26 juni 2022
    Respect hoor Theo en Mary. Zoveel jaren verder en nog altijd samen op pad., jullie mogen trots zijn op deze vernieuwde prestatie. We hebben meegenoten via jouw verhalen. Warme groet Hennie en Gerda
  3. Jacques Wismans:
    26 juni 2022
    Fijn om te lezen dat alles goed verlopen is. We komen binnenkort naar de Frans Halslaan om nog ff na te praten over wederom een prachtige reis met mooie verhalen en foto's. Goeie terugreis en tot gauw in Arnhem. Groetjes uit Elst.
  4. Gerry:
    26 juni 2022
    Geweldig gedaan. Fijn dat jullie dit nog samen kunnen doen. Ook wij maken gauw een afspraak. Wij gaan a.s. donderdag geleidelijk aan richting huis na een super vakantie. Liefs van ons
  5. Wim en Elly:
    26 juni 2022
    De tocht is volbracht! Fijn dat alles goed verlopen is. Al weer plannen gemaakt voor de volgende fietstocht? Voor morgen een veilige terugreis toegewenst. Tot gauw! Groetjes Wim Elly
  6. Wil:
    26 juni 2022
    Geweldig dat jullie deze reis weer goed volbracht hebben. Goede vlucht morgen . Mary ik zie komende week vast even bij Irma. Gr.Wil
  7. Henk en Loes:
    26 juni 2022
    Loes en ik hebben alle verhalen nu achter elkaar gelezen. Fantastische tocht! Wij kunnen dit helaas niet meer doen en troosten ons maar dat we ook heel veel gezien hebben.
    Echte mazzelaars zijn jullie, het is je gegunt!
  8. Ina:
    26 juni 2022
    Super, wat goed! Wij waren al ongerust omdat er al zo lang geen reisbericht was. Gelukkig is alles goed, wij wensen jullie een veilige thuisreis. Groeten Arend en Ina
  9. Jet:
    26 juni 2022
    Fijn dat jullie samen zo'n mooie reis hebben kunnen maken, dat er nog vele mogen volgen!
  10. Heleen De Jong:
    26 juni 2022
    Mooie verslagen van een prachtige fietstocht, stelletje kanjers zijn jullie! Het zal wel een beetje afkicken zijn!
    Goede terugreis
    André en heleen
  11. Loek:
    26 juni 2022
    Superprestatie hoor. In 5 weken ruim 2200 km. Een goede terugreis toegewenst. Groetjes Loek.
  12. Tony Lichtenberg:
    Echt goed gedaan. Weer een levenservaring erbij. Proficiat
  13. Mascha:
    26 juni 2022
    Supermooi dat het weer (!) gelukt is ! Ben benieuwd naar alle details ☺️ Veel liefs van ons allemaal 🥰🥰🥰🥰🥰
  14. Ron:
    26 juni 2022
    In 2004 kreeg je pas een reactie na thuiskomst. We vinden het superknap wat jullie hebben gedaan. Het lijkt ons een mooi avontuur. Groetjes saskia, nina en ron
  15. Éric:
    Congratulations👌👍👍👍💪😘😘
  16. Marion & de Kappertjes:
    HOERAAAAAA!!! 🎈🎈🎈
    Wat ontzettend knap gedaan.
    2004 - 2022, dus 2040 nogmaals?
    Liefs van ons
  17. Jan en Tineke Bakker:
    27 juni 2022
    Geweldig jongelui! Wat een tocht weer! En zeer herkenbaar die vergelijking met 2004! Maar jullie zijn kanjers dat je dit nog doet!!! Respect! En kom gezond weer naar huis! Dan moeten we gauw weer eens afspreken! Groetjes!
  18. Antje Grolleman:
    27 juni 2022
    Weer een mooie tocht gemaakt zo te zien aan de foto's en te lezen aan jullie verhalen. Sterkte met het weer 'landen' in Arnhem.
  19. René:
    28 juni 2022
    Welkom thuis!!! En nu lekker uitrusten en nagenieten van jullie prachtige reis en super goede prestatie. Wie doen jullie dat na? Tot snel na de zomer. We zijn heel benieuwd naar jullie verhalen. Liefs Rene en Marina